Haber

İSPANYA ULUSLARARASI ZİRVESİ İÇİN İSTANBUL PULU – 1

ULUSLARARASI Toplu Taşıma Derneği UITP’nin İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen küresel zirvesine İstanbul damgasını vurdu. İBB iştiraklerinden Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, Avrasya Bölge Başkanlığı ve UITP Başkan Yardımcılığına oybirliğiyle atandı. UITP 2023-2025 Suyolu Taşımacılığı Komite Lideri Şehir Hatları Genel Müdürü Sinem Dedetaş oldu. İETT Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Pınar Memnun, UITP birliğinde Otobüs Komite Başkan Yardımcılığına atandı.

Dünyanın toplu taşıma sektörünün en büyük organizasyonu olan Uluslararası Toplu Taşıma Birliği’nin (UITP) Barselona’da düzenlenen ve toplu taşıma alanında dünyanın geleceğinin tartışıldığı zirvesine İstanbul’dan da katılım yüksek oldu. . Yeniliklerin ve çözümlerin öne çıktığı zirvede, İstanbul’un toplu ulaşımına katkı sağlayacak projeler değerlendirildi. UITP yokuşuna İstanbul ulaşımının belkemiğini oluşturan Metro İstanbul, İETT ve Şehir Hatları yetkilileri de katıldı. Avrasya Bölge Başkanlığı ve UITP Başkan Yardımcılığına Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy oybirliğiyle atandı. Şehir Hudutları Genel Müdürü Sinem Dedetaş, Uluslararası Toplu Taşıma Birliği 2023-2025 Denizyolu Taşımacılığı Komitesi Başkanı oldu. UITP birliğinde Otobüs Komisyonu Başkan Yardımcılığına İETT Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Pınar Mutlu seçildi.

130 YILLIK TOPLU TAŞIMA BİRLİĞİNİN İLK TÜRK YÖNETİCİSİ

Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, UITP’nin değerine vurgu yaparak, “Şu anda UITP Başkan Yardımcılığına seçildim. Bundan gurur duyuyorum, Türkiye’den ilk kez bir insan bu işin içinde. Avrasya bölgesi kuruldu, ben de orada başkanlık görevine getirildim.Avrasya bölgesi üyesiyim.13 ülke ile toplu ulaşımda geliştirmeler planlıyoruz. Aynı zamanda İstanbul, Avrasya bölgesinin ulaşım akademisi olarak belirlenmiştir. Dünyada 8 tane vardı, 9’uncusu kuruldu. Burada Türkiye’den ve dünyadan katılımcılara dersler verilecek” dedi.

‘ELEKTRİKLİ ARAÇLAR GELİYOR’

Zirveyi değerlendiren Soy, “Burada farklı ve yeni teknolojiler görüyoruz. Ulaşım birçok yönden pahalıdır. Ulaşımın teknik yönü olduğu kadar sosyolojik yönü de vardır. Bilgi paylaşıyoruz. Bu nedenle katkısı büyük.” “Elektrikli araçlar gümbür gümbür geliyor” diyen Soy, “En çok elektrikli otobüsler sergileniyor. Yavaş yavaş dünyayı ele geçiriyor. Özellikle farklı kamera sistemleri var, farklı monitör sistemleri var. Metrolardaki hareket, insan sayma veya güvenlikle ilgili farklı teknolojileri bir ekiple inceliyoruz” dedi.

Zirvede farklı ülkelerden metro yöneticilerinin yer aldığına işaret eden Özgür Soy, şöyle devam etti:

“Birbirimize en çok sorduğumuz soru pandemi öncesine göre neredesiniz? İstanbul’da metrolar artıyor. Elektronik bilet kullanımına baktığımızda pandemi öncesi seviyeyi yakaladık. Durum böyle değil. Dünyanın birçok yerinde. Amerika’da yüzde 40-50, Avrupa’da yüzde 75-80. Farklı şehirlerin uygulamalarını duyuyoruz. Herkes birbirinin uygulamalarını inceler ve daha iyisini yapmaya çalışır. Pandemi döneminde sudan çıkmış balık olduk. Orada birbirimizle çok konuşarak iyi bir mesafe kat ettik. O dönemde UITP çatısından çok faydalandık.”

Son olarak İstanbul’daki metro ağını değerlendiren Özgür Soy, “İstanbul özellikle son dönemde metro inşaatlarına önem verdi. Otobüs, minibüs ve deniz ulaşımı da bunu destekleyecek şekilde konumlandırıldı. Bunlar iyi bir entegrasyonla yapılmalı.” . Hepsi birbirini tamamlamalı.”

‘TEKNİK KADROYU KADINLARLA GÜÇLENDİRMEK İSTİYORUZ’

UITP zirvesinde sunumu katılımcılar tarafından beğenilen Soy, “Cinsiyet eşitliği ve kapsayıcılık konulu bir sunum yaptım. Metro İstanbul olarak 2019’dan bu yana çok önemli işler yapıyoruz. Kültürel bir değişim yaratmaya çalışıyoruz. .Metro İstanbul’u kadınların çalışmayı hayal ettiği bir yer haline getirmeyi planlıyoruz.Çalışan sayısını artırmaya çalışıyoruz ama özellikle teknik alanda başvurular az.Tren makinistleri ile değil canımız isteyince sıkıntımız var. teknik kadroyu bayanlarla güçlendirin bunu çok yapamayız.Kadınlar inşaat makina gibi bölümleri daha az tercih ediyor.Amacımız kadınların hayalini gerçekleştirmek.Metro İstanbul’da çalışmayı gelecekte de yaşatabilirsek ne mutlu bize. bizim için.”

‘KADIN TREN SÜRÜCÜSÜ 250’YE YAKLAŞIYOR’

Metrolarda çalışan kadın işçi sayısı hakkında bilgi veren Soy, “Şu anda kadın tren makinist sayısı 250’ye yaklaşıyor ve biz 300’e ulaşmayı hedefliyoruz. Buna sadece sayı olarak değil, kültürel bir değişim olarak da bakıyoruz. Kadınların da değişmekte olduğu ortamın atmosferi.Düzgün bir yol.Çok yol kat ettiğimizi düşünüyorum.Çizgi filmlerle metropol alanlarında kadınlara özgür bir ortam yaratmaya,rahat ve inançlı bir ortam yaratmaya çalışıyoruz. kadınlar için toplu ulaşımda kadınlarla yapılan anketlerde yüzde 51-52 toplu ulaşımda kendilerini güvende hissetmediklerini söylüyorlar bunun değişmesi lazım çok büyük bir kültürel mesele değişim baştan gidiyoruz ortasına” dedi.

DENİZ YOLU TAŞIMA KOMİTESİ TÜRKİYE BAŞKANI

Uluslararası Toplu Taşıma Birliği’nin 2023-2025 Suyolu Taşımacılığı Komitesi Başkanlığı’na seçilen İl Hudutları Genel Müdürü Sinem Dedetaş, “Yaklaşık 38 üyeli bir teşkilata ilk kez bir Türk temsilci başkanlık edecek. Bunun hem ülkemiz hem de İstanbul için hayırlı olacağını düşünüyorum.” Zirveyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Dedetaş, “Büyük bir organizasyon, çok köklü bir kurum. Dünyada ulaşımda neler olup bittiğine dair öğrenebileceğimiz birçok konu var. Türkiye-İstanbul karşılaştırması yapıldı. “

‘Deniz ulaşımını hayata katacak çalışmalar var’

Dedetaş, “İstanbul başta olmak üzere denizyolu taşımacılığında diğer ülkeler arasında neredeyse birinci sıradayız.” Denizyolu taşımacılığı, çevresel etki değerleri açısından en düşük maliyete sahiptir. İstanbul için ulaşımın en ikonik, nostaljik ve aslında en keyifli tarafını aynı zamanda temsil ediyoruz. Deniz ulaşımını hayata katmak için çalışmalar var. Başta Avcılar olmak üzere İstanbul’un ücra bölgelerine yeni hatlar. “Raylı sistemlerle entegrasyonu özellikle önemsiyoruz. Böylece İstanbul için kişisel ulaşımı azaltabiliriz. Ulaşımda iki unsur var, zaman ve bütçe. İnsanlar en hızlı ve ekonomik olanı tercih ediyor.” Pandeminin toplu ulaşıma etkisini değerlendiren Dedetaş, “Pandemi bazı seyahat alışkanlıklarını değiştirdi. Zirvede bahis de gündemde. Tüm araçların elektrikli olması toplu ulaşımı nasıl etkileyecek? Bir paradoks var. Burada yüzde 85-90’lık bir geri dönüş var. Pandemi öncesi seyahatleri yakalamada yüzde 10. 15 geriye düştük” dedi.

İETT’YE ULUSLARARASI TOPLU TAŞIMA ÖDÜLÜ

UITP birliğinde Otobüs Komisyonu Başkan Yardımcılığına seçilen İETT Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Pınar Mutlu, “UITP, İETT için çok değerli bir kurum. Ben başkan yardımcısı seçildim. Örnekleri görmek çok değerli. paydaşlarla bir araya gelmek ve yeni bir vizyon kazanmak anlamında, yeni dönemde daha aktif rol alacağımızı düşünüyorum. “Bildiğiniz gibi İstanbul’da metro ağı gelişiyor. Ancak otobüs ihtiyacı hiç bitmiyor. Metro olsa bile otobüs her yerde olmak zorunda. Bu nedenle yeni dönemde otobüs bazlı projelerimiz devam edecek” dedi. Zirvede aldıkları ödülle ilgili bilgi veren Mutlu, “Tuzla-Maltepe arasındaki hatlarımızda yaklaşık 120 araçla entegre olarak hizmet veriyorduk. M4 Metrosu. Burada bir optimizasyon çalışması yaptık ve araçların yaklaşık 1/3’ünü kesip diğer bölgelerde değerlendirdik. “Metronun entegrasyonunu sağlaması açısından önemliydi. Bununla jüri özel ödülünü kazandık. İstanbul’un farklı noktalarında o araçları değerlendirdik.” Pandemi döneminin etkisi hakkında bilgi veren Mutlu, “Pandemi döneminde büyük zorluklar yaşasak da vatandaşın en iyi hizmeti alması için çalıştık. metroya destek verecek projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.”

METROBÜS YOLCUSU BİR MİLYONU AŞTI

Metrobüste yolcu artışının devam ettiğini ifade eden Mutlu, “Yolcu sayısında 1 milyonu aştık. 1 milyondan fazla yolcu taşımak çok değerli. Geçen yıl UITP’de zirvede olduğuna inanamadılar. , bu kadar çok otobüs ve sık sefer yapıldığına inanamadılar.Metrobüs kapalı bir sistem, otobüs sayısını artırdığınızda konvoy oluşuyor.Sistemi düşük kapasiteli araçlar yerine yüksek kapasiteli araçlarla destekliyoruz. .”

haber-orta.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu